Τρίτη 7 Απριλίου 2020

ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ Β΄ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ


 
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ Β΄ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Πρώτη παρέμβαση στην τάξη εξ αποστάσεως Καλαμαρά Ρέα


  • Η εξ αποστάσεως διδασκαλία άρχισε και ας ελπίσουμε ότι θα αποτελέσει για σας μια ευχάριστη και δημιουργική ενασχόληση αυτές τις μέρες. Θα κάνετε μια μικρή επανάληψη και θα εμπεδώσετε την ύλη που ήδη γνωρίζετε με νέα στοιχεία. Δείτε το σαν ένα παιχνίδι!
  • Οδηγίες: Σας δίνεται φύλλο εργασίας με τέσσερις ομάδες. Επιλέγετε μόνο μία ομάδα και τις απαντήσεις να τις στείλετε στο emal μου(προαιρετικά και στην πλατφόραμα e-class).Αν είναι δυνατόν, θα συνεργαστείτε μεταξύ σας ανά τρεις και θα στείλετε κατά ομάδα τις απαντήσεις.Αυτό θα γίνει μετά από οδηγίες που θα σας δώσω στη σύγχρονη διδασκαλία!
    Δ. Αφόρμηση: ( Νεοελληνική Γλώσσα, Βιβλίο μαθητή Β΄Γυμνασίου/ Ενότητα 3η) Κείμενο 2 [Αγαπάς για ν' αγαπάς] Αυτή την ιστορία τη λέω πάντα, την έχω γράψει και πολλοί από σας την έχετε ακούσει χιλιάδες φορές, μ' αρέσει όμως τόσο πολύ. Στο μάθημα της Αγάπης ένα κορίτσι είπε ένα βράδυ: «Ξέρω γιατί απελπίζομαι τόσο συχνά. Είναι γιατί θέλω να με αγαπούν όλοι κι αυτό δεν είναι ανθρωπίνως δυνατόν. Θα μπορούσα να είμαι το πιο ζουμερό, το πιο γευστικό, το πιο συναρπαστικό ροδάκινο του κόσμου και να προσφέρομαι σε όλους. Υπάρχουν όμως άνθρωποι που είναι αλλεργικοί στα ροδάκινα. Αυτοί θα θελήσουν ίσως να γίνω μπανάνα». Πόσο συχνά δε γινόμαστε μπανάνες για άλλους, που θέλουν ροδάκινα! Τι θλιβερή φρουτοσαλάτα. Είναι προτιμότερο να πεις στον άλλο: «Λυπάμαι πολύ που δεν μπορώ να είμαι μπανάνα, θα το 'θελα πολύ να ήμουνα μπανάνα για σένα. Βλέπεις όμως, είμαι ροδάκινο».Και ξέρετε τι θα συμβεί; Αν περιμένετε αρκετά, θα βρείτε κάποιον που του αρέσουν τα ροδάκινα. Και μετά θα μπορείτε να ζήσετε σαν ροδάκινο κι όχι σαν μπανάνα. Σκεφτείτε χάσιμο ενέργειας που έχει κανείς προσπαθώντας να γίνει μπανάνα όταν είναι ροδάκινο! Λέο Μπουσκάλια, Να ζεις, ν' αγαπάς και να μαθαίνεις, μτφρ. Μαρίνα Λώμη, εκδ. Γλάρος, 1988
    ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
  • ΟΜΑΔΑ Α΄ Δραστηριότητες: 1. Ποιες οι προϋποθέσεις για μια πραγματική φιλία; Για να αντλήσετε ιδέες μπορείτε να επισκεφτείτε τις παρακάτω διευθύνσεις:
  • Συζητήστε μεταξύ σας ως ομάδα και κρατήστε σημειώσεις. Να δημιουργήσετε ένα κείμενο του word, όπου θα γράψετε επιγραμματικά τις απαντήσεις σας και θα χρησιποποιήσετε κουκίδες ή αρίθμηση. Αποθηκεύστε τες στον φάκελο ΦΙΛΙΑ 1

  • 2. α.Να αναζητήσετε πληροφορίες για τις διαθέσεις των ρημάτων στη διεύθυνση:http://www.greek language.gr/greekLang/ancient_greek/tools/composition/contents.html και στη συνέχεια να βρείτε τις διαθέσεις των υπογραμμισμένων ρημάτων του κειμένου και να απαντήσετε σε έναν πίνακα του word, τον οποίο θα αποθηκεύσετε στην επιφάνεια εργασίας του Η/Υ. β. Σας δίνονται οι σύνθετες λέξεις:απελπίζομαι, συναρπαστικό. Αφού συμβουλευτείτε το Λεξικό της Κοινής Ν.Ελληνικής γλώσσας ,http://www.greek-language.gr/digitalResources/modern_greek/tools/lexica/glossology_edu/lemma.html?id=104&ur=2 . Nα βρείτε σε ποιο μέρος του λόγου ανήκει το α΄συνθετικό των λέξεων και να σχηματίσετε από μια καινούργια σύνθετη λέξη με τα ίδια α΄συνθετικά. Τις απαντήσεις σας να τις συγκεντρώσετε σε ένα πίνακα του word.

  • ΟΜΑΔΑ Β΄ Δραστηριότητες : 1. Ποια τα εμπόδια στη δημιουργία μιας φιλίας;Συζητήστε μεταξύ σας ως ομάδα και κρατήστε σημειώσεις. Για περισσότερες ιδέες μπορείτε να επισκεφτείτε τις παρακάτω διευθύνσεις:
  • Οργανώστε τις απαντήσεις σας σε έναν εννοιολογικό χάρτη στο word ή popplet ή bubl.lus. Αποθηκεύστε τον στον φάκελο ΦΙΛΙΑ 2
    2. α)Να αναζητήσετε πληροφορίες για τη χρονική βαθμίδα των ρημάτων στη διεύθυνση: http://www.greek-language.gr/greekLang/ancient_greek/tools/composition/contents.html και να βρείτε τη χρονική βαθμίδα των υπογραμμισμένων ρημάτων του κειμένου. Τις απαντήσεις σας να τις γράψετε σε έναν πίνακα του word, τον οποίο θα αποθηκεύσετε στην επιφάνεια εργασίας του Η/Υ. β)Σας δίνονται οι σύνθετες λέξεις:φρουτοσαλάτα, συμβεί. Αφού συμβουλευτείτε το Λεξικό της Κοινής Ν.Ελληνικής γλώσσας ,http://www.greek-language.gr/greekLang/modern_greek/tools/lexica/triantafyllides/search.html?lq=%CE%A3*&dq=, να βρείτε σε ποιο μέρος του λόγου ανήκει το α΄συνθετικό των λέξεων και να σχηματίσετε από μια καινούργια σύνθετη λέξη με τα ίδια α΄συνθετικά. Τις απαντήσεις σας να τις συγκεντρώσετε σε ένα πίνακα του word.
    ΟΜΑΔΑ Γ΄ Δραστηριότητες: 1. Να παρουσιάσετε τις ενστάσεις σας στη φιλία μέσω διαδικτύου. Συζητήστε μεταξύ σας ως ομάδα και κρατήστε σημειώσεις. Για περισσότερες ιδέες μπορείτε να επισκεφτείτε τις παρακάτω διευθύνσεις: http://www.sigmalive.com/archive/lifestyle/health/30978
    Συγκεντρώστε τις απαντήσεις σας σε ένα power point (έως τρεις διαφάνειες)
    Αποθηκεύστε το στον φάκελο ΦΙΛΙΑ 3
  • 2. α. Να αναζητήσετε πληροφορίες για το ποιόν της ενέργειας των ρημάτων στη διεύθυνση: http://www.greek-language.gr/greekLang/ancient_greek/tools/composition/contents.html και να βρείτε το ποιόν της ενέργειας των υπογραμμισμένων ρημάτων του κειμένου .Τις απαντήσεις σας να τις γράψετε σε έναν πίνακα του word, τον οποίο θα αποθηκεύσετε στην επιφάνεια εργασίας του Η/Υ. β.Σας δίνονται οι σύνθετες λέξεις: Υπάρχουν,περιμένετε Αφού συμβουλευτείτε το Λεξικό της Κοινής Ν.Ελληνικής γλώσσας ,http://www.greek-language.gr/digitalResources/modern_greek/tools/lexica/glossology_edu/lemma.html?id=104&ur=2
  • Να βρείτε σε ποιο μέρος του λόγου ανήκει το α΄συνθετικό των λέξεων και να σχηματίσετε από μια καινούργια σύνθετη λέξη με τα ίδια α΄συνθετικά. Τις απαντήσεις σας να τις συγκεντρώσετε σε ένα πίνακα του word.
    ΟΜΑΔΑ Δ΄ Δραστηριότητες: 1.Πραγματική φιλία:Συζητήστε μεταξύ σας ως ομάδα ανάμεσα σε ποιους μπορεί να αναπτυχθεί πραγματική φιλία . Για περισσότερες ιδέες μπορείτε να επισκεφτείτε τις παρακάτω διευθύνσεις: https://www.google.gr/search?q=%CF%88%CE%B5%CF%85%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%B5%CF%82+%CF%86%CE%B9%CE%BB%CE%B9%CE%B5%CF%82&biw=1680&bih=939&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0CCkQ7AlqFQoTCMeKiMf52scCFcqTLAodeZEKLg#tbm=isch&q=%CF%86%CE%B9%CE%BB%CE%B9%CE%B5%CF%82
  • Συγκεντρώστε τις απαντήσεις σας σε ένα power point(έως τρεις διαφάνειες).Επικολλήστε στο power point εικόνες από το διαδίκτυο που απεικονίζουν αληθινές φιλίες. Αποθηκεύστε τες στον φάκελο ΦΙΛΙΑ 4
    2. α)Να αναζητήσετε πληροφορίες για τις συζυγίες των ρημάτων στη διεύθυνση:http://www.greek-language.gr/greekLang/ancient_greek/tools/composition/contents.html και να βρείτε σε ποια συζυγία βρίσκονται τα υπογραμμισμένα ρήματα του κειμένου. Τις απαντήσεις σας να τις γράψετε σε έναν πίνακα του word, τον οποίο θα αποθηκεύσετε στην επιφάνεια εργασίας του Η/Υ. β) Σας δίνονται οι σύνθετες λέξεις: προσφέρομαι, φρουτοσαλάτα. Αφού συμβουλευτείτε το Λεξικό της Κοινής Ν.Ελληνικής γλώσσας ,http://www.greek-language.gr/digitalResources/modern_greek/tools/lexica/glossology_edu/lemma.html?id=104&ur=2, να βρείτε σε ποιο μέρος του λόγου ανήκει το α΄συνθετικό των λέξεων, και να σχηματίσετε από μια καινούργια σύνθετη λέξη με τα ίδια α΄συνθετικά. Τις απαντήσεις σας να τις συγκεντρώσετε σε ένα πίνακα του word.











Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου